Segman nedir segman arızaları nelerdir
Araçlarda aşınan parçalar belli kilometrelerde değişmesi gerekmektedir segmanlar motorun içerisinde sızdırmazlık yapan pistonu üzerine takılı Kompresyon sağlayan sızdırmazlık parçasıdır. Araç motorlarında silindirin içerisinde bulunmaktadır. Her araçta içten yanmalı her motorda Sekman vardır yani benzinli Düzel motorlarda segman vardır
Segman arızaları nelerdir
Genelde silindir içerisindeki aşıntılardan dolayı Aaaç yağ yakar segmanlar sızdırmazlık görevini tam anlamıyla yerine getiremediği için karterdeki yağı yanma odasına kaçırır bundan kaynaklı araç yağ yakar ve bu sorunun giderilmesi için pistonun üzerindeki segmanların yenilenmesi gerekmektedir. Yani araca Sekman atılması gerekmektedir. Segman yenilenmesi ya da segman atılması aracın motoru iç aşıntıı durumuna göre değişkenlik gösterebilir. -Segman arızlarını maddeler halinde sıralarsak
- kompresyon kaçağı
- yağ yakma
- hararet yapma
- sarsıntılı çalışma
- çekiş düşüklüğü
- tekleyerek çalışma
- Sarsıntılı çalışma
Segman Nasıl Aıtılır ?
Bir araca Segman atılması için öncelikle bazı ölçümlerin yapılması gerekiyor. Bu ölçümler silindirin içerisindeki aşıntıyla piston dışındaki aşıntılar ölçülerek ortaya çıkarılır. Eğer silindir içerisindeki aşıntı çok fazlaysa bu araca Segman atmak hiçbir şey ifade etmeyecektir. Segman atılması için bazı şartların oluşması gerekiyor piston dış çapıyla silindir iç çapının segman atıldıktan sonraki oranları göz önünde bulundurulması gerekiyor. Her araca segman atılmaz özellikle yüksek kilometrelik araçlarda segman atmak doğru bir yöntem olmaz. Tamamen motor içi aşıntılı ölçümüyle alakalı bir durum. Segman atmak tabiri var Bir de bu araca Segman kurtarmaz tabiri var Segman kurtarmaz tabiri İşte bu ölçümlerden kaynaklıdır.
Segman Değişimi Nasıl Yapılır ?
Öncelikle Segman atılacak araca araç üzerinde mi Segman atılacak yoksa motor aşağı alınıp dışarıda mı Segman atılacak öncelikle buna karar vermek gerekiyor. Her iki ihtimalle de örneğin motor üzerinde segman atılacaksa silindir kapağı yukarıdan sökülmesi gerekiyor aşağıdan da kartel açılıp pistonların dışarı çıkarılması gerekiyor. Daha sonra yeni segmanlar pistonların üzerine takılıp temizlikler yapılıp kol yatakları değiştirip segmanların değişim işlemleri bitmiş oluyor. Segman atılması motor bloğu üzerinde yapılan bir işlemdir Aslında sinirleri kapak revize edildi edilirse araç araca Yarın motor yapıldığı anlamına gelir bir Diğer konuda motor bloğu dışarıdayken Segman atılma bazı araçlarda karteri sökmek silindir kapağını sökmek zor olabiliyor Bundan dolayı motoru bloğu dışarı çıkarılıp komple dağılarak Segman atılabiliyor bunlar tamamen aracın motor yapısı ile alakalı bir durumdur ve değişkenlik gösterebilir.
Hangi Tip Araçlara Segman Atılır ?
Genelde araçların bir çoğuna segman atılabiliyor. Ama yukarıda da belirttiğimiz gibi eğer araç kilometre çok yaptıysa veya motorun içindeki aşıntı çok fazlaysa bu araçlara Segman atılmaz. Örneğin 100.000 kilometrede bir araca atılacak segmanla ya da o segmanın vereceği performansla 250 bin kilometrelik bir araca Segman atmak birbirinden farklı sonuçları ortaya çıkarabilir. Özellikle düşük kilometreler araçlara segman atılabilir yeni nesil araçlar çok fazla kilometre yaptığı için Örneğin dizel araçlar bugün en az 400 bin kilometre gidiyoruz bu araçlara 150-200.000 km’de de Segman atılabilir Segman atılabilmesi için bazı problemler ortaya çıkmış olması gerekiyor durup dururken motor sökülüp Segman atılmaz benzinli dizel her araca Segman atılabilir sadece Segman atılacak aracın motorunun gerekli şartların yerinde olması gerekiyor yani motor içi aşırı ölçümleri ve piston dış çap ölçümü burada segman atma konusunda yol gösterici oluyor.
